Jarosław, 06.03.2024 rok
Deklaracja dostępności Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Jana Pawła II w Jarosławiu
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Jana Pawła II w Jarosławiu dokłada starań, aby zapewnić dostępność swojej strony internetowej www.sosw.jaroslaw.pl zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U.2023.1440 z późn.zm.) oraz Decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2018/1523 z dnia 11 października 2018 r. ustanawiającą wzór oświadczenia w sprawie dostępności zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Jana Pawła II w Jarosławiu.
Data publikacji strony internetowej: 26.11.2014 r.
Data ostatniej aktualizacji: 02.02.2021 – wprowadzono zmiany w układzie i strukturze stron. Strona aktualizowana na bieżąco, systematycznie wprowadzane są nowe informacje dotyczące organizacji pracy placówki.
Status pod względem zgodności z ustawą:
Strona internetowa Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Jana Pawła II w Jarosławiu jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
W dniu 06.03.2024 roku dokonano na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny oraz skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony internetowej http://checkers.eiii.eu, z którego wynika, że strona podmiotowa Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Jana Pawła II w Jarosławiu – www.sosw.jaroslaw.pl – spełnia wymagania w 100,00 %.
Oświadczenie sporządzono dnia 07.03.2023 r.
Strona internetowa Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Jana Pawła II w Jarosławiu jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Deklarację dostępności sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny oraz skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony internetowej http://checkers.eiii.eu, z którego wynika, że strona podmiotowa Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Jana Pawła II w Jarosławiu – www.sosw.jaroslaw.pl – spełnia wymagania w 100,00 %, co oznacza, że strona nie stwarza znaczących problemów z dostępnością treści.
Wyłączenia:
– filmy i materiały opublikowane przed 23 września 2020 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
– zamieszczone na stronie informacje w postaci artykułów lub załączników nie są dostępne cyfrowo w całości,
– niektóre dokumenty nietekstowe (fotografie, grafiki, rysunki) nie posiadają tekstu alternatywnego,
– nie wszystkie pliki do pobrania są opatrzone informacją o formacie i rozmiarze,
– brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,
– mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
– strona zawiera linki do nagrań audio/video, zamieszczonych na platformie youtube, dla nagrań brak napisów rozszerzonych oraz alternatywy w postaci tekstu,
– strona zawiera materiały w postaci skanów dokumentów – w formie plików pdf lub graficznych, przekazanych do publikacji przez podmioty zewnętrzne na podstawie przepisów prawa. Treści te nie zostały wytworzone ani nabyte przez Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczego im. Jana Pawła II w Jarosławiu.
– strona zawiera materiały w postaci skanów dokumentów – w formie plików pdf lub graficznych, wytworzonych przez Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Jana Pawła II w Jarosławiu, opublikowanych na podstawie przepisów prawa.
Ułatwienia na stronie (użytkownik strony ma możliwość):
– automatyczne czytanie przez lektora łączy, po najechaniu kursorem myszki,
– czytanie tekstów po wybraniu opcji lektora,
– powiększania liter na większe,
– pomniejszania liter na mniejsze,
– wybrania ustalonego jednolitego formatu czcionki,
– używania klawiatury i skrótów klawiaturowych zamiast korzystania z myszki komputerowej,
– zmianę kontrastu strony, wg własnych preferencji – predefiniowane osiem barw,
– wprowadzenie skali szarości,
– wprowadzenie negatywu – odwrócenia kolorów,
– dodatkowe podkreślanie i podświetlanie łączy,
– wyłączenia animacji.
- Informacje zawarte w serwisie są redagowane w sposób zrozumiały i czytelny, od dnia 01 września 2020 r. bez wyrównywania tekstów do marginesów, z wykorzystaniem czcionki bezszeryfowej Tahoma.
- Serwis został zbudowany w oparciu o „Responsive Web Design” (RWD). Oznacza to, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu. Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym. W urządzeniach mobilnych takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest czytelny i przyjazny w obsłudze.
- Obsługa strony jest możliwa przy użyciu klawiatury. Strony portalu oparte są o strukturę nagłówków, która umożliwia szybkie poruszanie się po stronie. Odnośniki i inne funkcjonalności zbudowane są zgodnie ze standardami i są dostępne przy użyciu samej klawiatury. Osoby, które nie korzystają z myszki mogą swobodnie poruszać się po portalu. Na początku każdej strony zostały umieszczone łącza– skróty (ujęte w formie menu) prowadzące do: strony głównej, aktualności, informacji o formach edukacji w placówce oraz modyfikowanych wg. bieżących potrzeb dwóch linków dodatkowych.
- Linki główne zawierają elementy podmenu kierujące do dalszej zawartości strony internetowej.
- Menu boczne zawiera łącza – skróty (ujęte w formie linków) do ostatnich 5 zamieszczonych artykułów – wpisów oraz informacji o dużej istotności.
- Na stopce każdej strony zostały umieszczone łącza – skróty (ujęte w formie przycisków) prowadzące do polityki ochrony danych osobowych, polityki prywatności , deklaracji dostępności oraz mapy strony.
- Strona obsługuje wszystkie funkcjonalności dostępne w systemie operacyjnym Windows oraz w większości popularnych przeglądarek internetowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie.
Osobą odpowiedzialną jest dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Jana Pawła II w Jarosławiu, adres poczty elektronicznej : soswjaroslaw@gmail.com, adres e-doręczeń AE:PL-56900-71457-TCBJS-30. Kontaktować się można także dzwoniąc pod numer telefonu 16 6212431. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Wniosek powinien zawierać dane osoby zgłaszającej, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba składająca wniosek zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Można zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, np. odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, przedstawienia kserokopii dokumentu, wysłania dokumentu w formie papierowej, itp. Żądania udostępnienia cyfrowego, zgłoszenia nieprawidłowości w zakresie zgodności oraz występowania o informacje i treści wyłączone z zakresu dyrektywy należy kierować drogą pocztową, telefonicznie lub za pomocą poczty e-mail soswjaroslaw@gmail.com, adres e-doręczeń AE:PL-56900-71457-TCBJS-30.
Adres korespondencyjny: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Jana Pawła II w Jarosławiu, ul. imienia Jana Pawła II 30, 37-500 Jarosław.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony podmiotowej Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Jana Pawła II w Jarosławiu mają zastosowanie przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego. Skarga rozpatrywana jest przez podmiot, który odmówił zapewnienia dostępności cyfrowej w terminie miesiąca od jej otrzymania. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich – link do strony www.rpo.gov.pl
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
al. Solidarności 77, 00-090 Warszawa
e-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
INFOLINIA 800 676 676 – poniedziałek: 10.00-18.00, wtorek – piątek: 8.00-16.00
DANE TELEADRESOWE
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Jana Pawła II w Jarosławiu
ul. imienia Jana Pawła II 30,
37-500 Jarosław,
telefon: 166212431
e-mail:soswjaroslaw@gmail.com
Adres strony ePUAP: http://epuap.gov.pl.
Nazwa skrzynki ePUAP: /SOSWJaroslaw/SkrytkaESP
Adres e-doręczeń AE:PL-56900-71457-TCBJS-30
Dostępność architektoniczna:
Siedziba Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Jana Pawła II w Jarosławiu:
ul. imienia Jana Pawła II nr 30
37-500 Jarosław
Placówka zlokalizowana jest przy ulicy Jana Pawła II nr 30 w Jarosławiu, na jej terenie znajdują się trzy budynki przeznaczone na działalność edukacyjną dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w różnym stopniu, niepełnosprawnościami sprzężonymi i zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Na terenie placówki wyznaczono i oznakowano dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Wejścia do budynków znajdują się na terenie posesji i terenu znajdującego się w trwałym zarządzie i użytkowanych przez Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Jana Pawła II w Jarosławiu.
Budynek główny spełnia następujące wymogi dostępności architektonicznej, informacyjnej i komunikacyjnej:
– przestrzenie komunikacyjne budynku wolne są od barier poziomych i pionowych,
– w budynku zainstalowano windę,
– zapewniono wjazd do budynku osobom na wózkach inwalidzkich poprzez usytuowanie rampy podjazdowej przy wejściach,
– na parterze oraz każdej kondygnacji budynku znajdują się toalety dla osób niepełnosprawnych z działającym systemem przywoławczym,
– w budynku oznaczono drogi ewakuacyjne, prowadzone są regularne szkolenia i instrukcje dla osób funkcyjnych z zakresu ochrony przeciwpożarowej i zasad postępowania na wypadek ewakuacji,
– do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Budynek szkolny spełnia następujące wymogi dostępności architektonicznej, informacyjnej i komunikacyjnej:
– przestrzenie komunikacyjne budynku wolne są od barier poziomych i pionowych,
– w budynku zainstalowano windę,
– zapewniono wjazd do budynku osobom na wózkach inwalidzkich poprzez usytuowanie rampy podjazdowej przy wejściu,
– w holu głównym budynku umieszczono tablicę informacyjną dotyczące rozkładu pomieszczeń w budynku,
– na parterze oraz każdej kondygnacji budynku znajdują się toalety dla osób niepełnosprawnych z działającym systemem przywoławczym,
– w budynku oznaczono drogi ewakuacyjne, prowadzone są regularne szkolenia i instrukcje dla osób funkcyjnych z zakresu ochrony przeciwpożarowej i zasad postępowania na wypadek ewakuacji,
– do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Budynek hali sportowej spełnia następujące wymogi dostępności architektonicznej, informacyjnej i komunikacyjnej:
– zapewniono wjazd do budynku osobom na wózkach inwalidzkich poprzez brak schodów przy wejściach do budynku,
– dla osób z dysfunkcjami ruchu, poruszającymi się na wózkach inwalidzkich, dostępne są korytarze oraz pomieszczenia na parterze, w tym płyta sportowa obiektu,
– na parterze znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych z działającym systemem przywoławczym,
– w budynku oznaczono drogi ewakuacyjne, prowadzone są regularne szkolenia i instrukcje dla osób funkcyjnych z zakresu ochrony przeciwpożarowej i zasad postępowania na wypadek ewakuacji,
– do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W żadnym z trzech budynków znajdujących się w zarządzie trwałym i użytkowanych przez Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Jana Pawła II w Jarosławiu nie znajdują się pętle indukcyjne, nie ma również oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Placówka nie dysponuje tłumaczem języka migowego. W przypadku zgłoszenia potrzeby komunikowania się za pomocą języka migowego zostaną podjęte działania mające na celu umożliwienie komunikacji za pomocą tego języka.